Zpět
Petr Bystroň Díl 2/3

Problémem nejsou primárně uprchlíci, ale miliardové pobídky německého státu, který tvoří kolem migrace azylový průmysl

Text 14.3.202432 min Přehrát

S německou důkladností se režim v Berlíně snaží potlačit opoziční Alternativu pro Německo. Její výrazný představitel a náš host Petr Bystroň to charakterizuje slovy: „Goebbels by na ně byl hrdý.“ Masivní pomlouvačné kampaně založené na vykonstruovaných obviněních v mainstreamových médiích doprovázejí násilné útoky Antify i policejní domovní prohlídky a využívání rozvědky. Vláda ve spolupráci s „nevládními“ organizacemi pořádá proti AfD také demonstrace. Opoziční strana dostává nálepky jako extrémistická, či krajně pravicová, a nově proruská či prokremelská. Nicméně nic z toho, zdá se, nefunguje. AfD v průzkumech, a především v následných volbách, zatím posiluje. Ovšem většina ostatních stran spolupráci pod vlivem médií odmítá. Petr Bystroň to v předchozí části našeho rozhovoru komentoval slovy: „Už není napravo, nalevo, ale nahoře, dole. My jsme populisti a bojujeme proti globalistům.“

Martina: Ale už například zmíněný předseda Werte Union, Hans Maasen, říká, že se s vámi neztotožňuje, protože podle něj jste v určitých ohledech levicoví.

Petr Bystroň: Pozor, pozor, to Hans Maasen, nebo Werte Union je jediná strana, nebo je první strana, která veřejně říká, že se nebrání jít s námi do koalice. Oni by s námi do té koalice šli. Mohl by být ten problém, že oni se nedostanou do parlamentu.

Martina: Řekl samolibě.

Petr Bystroň: Ne, mně je to líto. Mně je to líto, já vám to řeknu upřímně, to jsou členové CDU, konzervativní členové CDU, kteří už to tam nevydrželi pod tou CDU, která je tak masivně posunutá doleva, jak je, a která je teď pod vedením Fridricha Mertze, což je bývalý člen dozorčí rady firmy Black Rock. Já nevím, jestli to těm lidem nedochází. Ale pokud člověk přijde z firmy, která spravuje po celém světě majetek, který je vyšší než HDP Německa, no tak si přece dokážete spočítat na prstech jedné ruky, ke komu asi bude loajálnější. Kdo má větší power. Kdo má větší možnost ovlivňovat politiku. Německá vláda, nebo firma Black Rock?

Martina: Takže si myslíte, že Udo Ulfkotte, když napsal knihu „Koupení novináři“, tak věděl, o čem píše?

Petr Bystroň: Udo Ulfkotte měl ve všem pravdu, ta knížka je perfektní, jestli je přeložená do češtiny, tak ji doporučuji každému.

Martina: Špatně, ale je.

Petr Bystroň: No, to je škoda, je to hodně dobrá knížka. Ale to je o novinářích. Ale já bych to ještě, aby to nezapadlo, já bych to rád ještě jednou zmínil, podívejte, jakým způsobem se dostali Zelení k moci. Strana Zelených byla v minulém parlamentu, ta nejmenší, nejmíň důležitá strana v celém Bundestagu, měli kolem něco 7 %. A rok před volbami je „vypushovala“ kampaň, která byla založená na NGO-čku, které je placené ze zahraničí. To bylo Fridays for Future, ti začali dělat demonstrace po celém Německu, nabrali do toho děti ze škol, vytvořili tak dojem ve společnosti, že je tady nějaký problém, řešení toho problému všichni jakoby očekávají od strany Zelených.

Kdyby byly stejné demonstrace proti migraci, tak by očekávala veřejnost řešení od AfD, a my bychom posílili. Ale oni to udělali cíleně pro Zelené, na základě toho vzniklo přesvědčení ve společnosti, na základě toho začali zvát jejich šéfy do všech televizních diskusí. Takže po roce byl nejzvanějším hostem těch největších televizních diskusí Robert Habbeck, jejich šéf, a na druhém místě Annalena Baerbocková, jejich pološéfka. Takže dva nejzvanější hosté v těch největších televizních relacích byli reprezentanti té nejmenší strany v parlamentu. A to tam nikdy nedostávali takové ty kritické otázky, jaké dostáváme my. Ale to bylo něco, jako je „lážo-plážo pokecání“, takže paní, když se dívala, tak říkala, to je Robert Habbeck, to je takový milý pán, samozřejmě už ty babičky nevěděly vůbec, o čem se tam mluvilo, ale on byl takový milý. A pak zase říkali, no tak Annalena Baerbocková, to je taková sympatická mladá paní. Prostě sbírali sympatie a vyjeli na tom snad až na 20 %.

A co se děje teď? Jsou ve vládě, kdo je ministr zemědělství? Cem Özdemir, člověk, který se zemědělstvím neměl nikdy nic do činění, člověk, který před pár lety už vypadnul z parlamentu, protože měl aféru Miles&More, co se s ním pak stalo? Šel do USA, pak se vrátil pěkně, přes Evropský parlament, socializace do Bundestagu a šup, už je ministrem. A co tam dělá jako ministr?

Martina: Tak…

Petr Bystroň: Likviduje zemědělce, likviduje německé zemědělce, střední třídu, kdo z toho bude profitovat? Myslíte si, že přestaneme jíst, když si zlikvidujeme naše zemědělce? Ne, nepřestaneme. Budeme muset všichni stejně tak dál, jako jíme dneska, jenom nám to jídlo budou dodávat odkud? Z Ukrajiny. A komu tam patří ta půda? Black Rocku. Tak, a tady se uzavírá celý kruh.

Nespokojení občané, protestující proti vládě, najednou zjistili, že je režim cejchuje stejně jako AfD, že jsou pro něj náckové a extrémisté. A my jsme protestovali s nimi, za stejné věci, proto nám roste popularita.

Martina: Přesto všechno, co jste tady teď uvedl, tak AfD za poslední roky neobyčejně narostla a popularita jí narostla, stejně jako zastánci, nebo stoupenci, jak se to daří? Je za vámi nějaké větší německé médium, anebo jenom ta alternativní?

Petr Bystroň: Není to tím, že by za námi bylo nějaké médium. Naopak. Ta média jsou všechna proti nám. Daří se to jedině tím, že máme lepší lidi a že máme pravdu. A pomaličku to prohlíží čím dál tím víc lidí v celém Německu. A co nám hodně pomohlo, tak byla korona, a teď válka na Ukrajině. Protože v obou případech lidi z vrstev, které nás předtím vůbec nevolili, kteří z nás měli strach, kteří opravdu věřili tomu, že jsme nějací pravicové extrémisti, a všem těm, všemu tomu očerňování, tak si zažili následující. Šli na náměstí, na ulici, demonstrovali, a demonstroval s nimi kdo? My – lidi z AfD, poslanci z AfD.

Teď tam stáli ti lidi, dvě tři hodiny někde na náměstí s nějakým Bystroněm, a zjistili, člověče, ten je úplně normální, to není žádný skinhead, teď se s námi baví, a to už je první krok. A pak přišli, a to je ještě důležité, pak přišli domů, zapnuli si televizi, a tam jim najednou říká paní ve zprávách, že tam byli na té demonstraci jenom pravicoví extremisté, dezoláti, Reichsbürger a Nazis. A teď si představte, že na těch demonstracích byli z velké části, přes 35 %, lidi, kteří dříve volili Zelené, 12 % volilo komunisty, prostě levicové milieu. Lidé, kteří v 80. letech demonstrovali proti pershingům, tak teď demonstrovali proti válce na Ukrajině. A my s nimi. A teď oni přijdou domů, v těch svých svetrech, co si sami uštrikovali, v těch červených ponožkách, a ve zprávách jim řeknou, že jsou nácci. Takže oni tam sedí, koukají na ty svoje ponožky a říkají: „A já jsem teďka nácek?“

Takže jim všem došlo, že se s nimi děje úplně to samé, co se nám stalo už holt tři čtyři pět let před nimi. A to byl ten velký zlom. To byl opravdu ten průlom. My jsme v posledních dvou volbách v Bavorsku a Hesensku dostali přes 20 %, a dostali jsme to jenom proto, že nás volili bývalí voliči Zelených. To ještě za těch deset let nebylo před tím. A to je ten průlom do úplně jiných milieu.

Martina: Takže vám nahrává to, pokud byste s tím souhlasil, co říkala levicová politička Sára Wagenknechtová, která při jedné ostré kritice německé vlády, tak ji označila za nejhloupější v Evropě, já nevím, jestli si to prvenství nechám vzít, necháme vzít, ale…

Petr Bystroň: Paní Pekarová Adamová bude teď trošku naštvaná, že jí upíráte jasné vítězství. No, myslím si, že to je o prsa s Annalenou Baerbockovou.

Uprchlíci do Evropy přicházejí přes bezpečné země, migrační pakt je proto podfuk živený miliardovými pobídkami migračního byznysu

Martina: Pojďme být vážní, v Česku se teď stále diskutuje o takzvané migrační dohodě, kterou jsme také ratifikovali…

Petr Bystroň: To byla velká chyba.

Martina: Vy jste o ní prohlásil, že je to podfuk. Z čeho vychází toto vaše rázné tvrzení?

Petr Bystroň: No tak, proč by se měli nějací migranti přerozdělovat? Proč na to mají být kvóty? Řekněte mi jeden jediný důvod?

Martina: Protože je jich hodně?

Petr Bystroň: Aha. A proč jich je hodně? A kde jich je hodně?

Martina: Na všech březích Středozemního moře.

Petr Bystroň: Podívejte, proč sem jdou, a kam jdou? Hlavně do Německa, do těch západních zemí a tam, kde mají největší podnět, to znamená nejvyšší sociální dávky.

Martina: Ekonomický profit?

Petr Bystroň: No jasně. Jasně. Někdo, kdo řekne, že je pronásledovaný v Sýrii, nebo v Iráku, tak je uprchlík v Turecku. Ale v momentě, kdy jde přes těch dalších sedm zemí někam až do Německa, a jde přes Chorvatsko, Rakousko, kde my všichni jezdíme na dovolenou, a kde je to totálně safe, tak už není politický uprchlík, tak je ekonomický uprchlík. Už jde za něčím lepším. A ten důvod je samozřejmě na té straně uprchlíků, protože chtějí mít lepší živobytí. A to je všecko OK. To je ekonomické jednání, tak to dělá každý racionální člověk.

Ale co je problém, je ten systém v Německu, těch pobídek. A ten problém je v tom, že to je opravdu průmysl. To popsal, myslím, taky Udo Ulfkotte v knize Asylindustrie, Azylová industrie. Viera Lengsfeld to taky popsala fantasticky v několika článcích, bývalá poslankyně za CDU. V Německu vznikl systém přerozdělování miliard, opravdu miliard z peněz daňových poplatníků na firmy a organizace, které žijí z těchhle žadatelů o azyl, z těchhle uprchlíků.

Vezměte si, že největší soukromý zaměstnavatel v Německu je Charitas, katolická charita, zaměstnává víc lidí než obrovské koncerny – než BASF, než BMW. A tenhle azylový průmysl dostává ročně na 50 miliard eur. To je přesně ten problém. To potom, když pochopíte, tak najednou i pochopíte takové jevy, jako že jak je možné, že katolická církev, nebo špičky katolické církve, funkcionáři, špičky, skutečně se postaví do toho a řeknou, jo, my tady vítáme ty muslimy, vždyť oni jsou to taky věřící. A prostě zradí to, za co církev bojovala dva tisíce let. Protože jsou placení státem. Protože z toho žijí. Protože z toho mají profit. Tady, teď a tady. A protože to je pro ně důležitější než bránit víru.

Nejde o nějakou lásku k bližnímu, jde jen o peníze, o zisk, protože jinak by se levněji mohli postarat o mnohem více migrantů

Martina: Ve Frankfurtu nad Mohanem se teď rozsvítí náměstí v době ramadánu, je ramadán, město se rozhodlo, že vyzdobí Frankfurt jako na Vánoce, mimochodem v době nejvyššího křesťanského půstu před Velikonocemi, řekněte mi, jak tohle vnímáte? Jak to vnímají lidé v Německu?

Petr Bystroň: Lidi to šíleně štve. Protože to vidí, a to už to je jenom jedno z vyvrcholení tady těchhle, jak bych to řekl, proislámských orgií, v uvozovkách. Ale lidi vnímali už negativně, když různí politici se na sociálních sítích předháněli právě v takových těch jakoby gratulacích k ramadánu, ale nikdo z nich pak nic neřekl právě o Velikonocích. A máme pořád většinově obyvatelstvo křesťanské. To celkové podbízení se tomu islámu, to podbízení se těm lidem, nevím, nevím, proč to dělají.

Martina: Odpověděl jste mi už na otázku, kdo má největší profit z přílivu uprchlíků, notabene z živelného přílivu uprchlíků, když jste hovořil o penězích?

Petr Bystroň: No, samozřejmě. Tam jde jenom o peníze. Tam vůbec nejde o nějakou lásku k bližnímu, nebo o to, že by opravdu chtěli pomáhat těm uprchlíkům. Podívejte se, největší majitel nemovitostí v Bavorsku je katolická církev. Pokud tedy chce katolická církev pomáhat z lásky k bližnímu, tak proč neubytovává uprchlíky v těch svých nemovitostech zadarmo? Z lásky k bližnímu? Proč si za to nechává od státu platit nájemné? To samé všichni ostatní, když říkají, že jim jde o uprchlíky, tak proč se o ně nepostarají, třeba o ty uprchlíky ze Sýrie, proč se o ně nepostarají v Turecku? Tam jsou tábory od United Nations.

Martina: V Saúdské Arábii mají pro pouť do Mekky tábory pro milióny a milióny lidí, který je využitý tři dny v roce.

Petr Bystroň: Tak to by se všechno dalo zorganizovat poblíž těch regionů, ve kterých ty konflikty jsou. A za stejné peníze. Za stejné peníze můžete pomoct třicetkrát více lidem. Ale to se neděje. Protože oni je chtějí a potřebují mít v Německu, oni se potřebují o ně starat tady, aby to bylo drahé. Za jednoho uprchlíka dostanou za rok 35 000 eur. A to je ten nejjednodušší. Pokud řekne, že je mladistvý, a má nějaké psychické problémy, tak to jde až na 85 000. To zkasíruje právě ta Charita, nebo Inremission, nebo ArbeiteImFach, nebo jak se jmenují, to jsou ty organizace. Těch 85 000 nedostane ten mladistvý. Dostane nějaké kapesné. Ty peníze jdou do kapes těchto organizací.

Martina: Myslíte si, že kategorie klimatický uprchlík slouží k tomu, aby se do ní mohl schovat už prakticky každý?

Petr Bystroň: No jasně. Co je klimatický uprchlík? Tak to já půjdu na Floridu. A budu tam chtít apartmán. Protože tam je lepší klima než tady. No, já trpím tady teď tou zimou. Ale jak. Budu taky klimatický uprchlík.

Martina: No a co voda?

Petr Bystroň: Princip je stejný. Princip je stejný.

Martina: To by mohli od nás odejít provozovatelé vleků. Protože jim nesněží.

Petr Bystroň: No, to může potom už každý přijít kamkoliv a říct, no, tam u mě doma bylo těžké klima.

Stát místo toho, aby ochraňoval zájmy svých občanů a jejich majetek, jde na ruku nadnárodním korporacím, které si vybírají a podporují politiky, kteří jim pak jdou na ruku

Martina: My jsme teď se bavili o tom, jak to momentálně je, pojďme se podívat na to, kam to povede. A kam to může vést. Už několik let můžeme číst analýzy některých odborníků, vědců, u nás stejně jako v Evropě, například belgický historik David Engels, nebo francouzský akademik a expert na islám Gilles Kepel, kteří varují, že se můžeme přiblížit k hranici, za kterou už by mohly vypuknout v Evropě značné etnické a náboženské konflikty. Jiní bezpečnostní analytici, třeba vzpomeňme na ten otevřený dopis francouzských generálů, mluví o hrozbě občanské války v budoucnu. Máte z toho obavu vy?

Petr Bystroň: Ta obava je na místě, a myslím si, že to není věc budoucnosti, ale že to všechno už dávno běží. Ty zprávy přece, Bataclan, a různé jiné zprávy z Francie, kde jsou zapalovány církve, kde jsou zabíjeni katoličtí kněží. Atentáty u nás v Berlíně, na Breitscheidplatzu a jinde, prostě to všechno už běží. A do jaké míry se to ještě bude stupňovat, OK, to je otázka let. S tím mírem a s klidem v našich evropských společnostech, to už dávno skončilo.

Já bych ale rád poukázal na ještě jednu jinou věc, my máme celkově, jako Evropa, nebo západní společnosti problém v tom, že došlo ke změně paradigmatu. Změnila se role státu. Stát, který dříve byl takovou tou vyšší instancí, národní stát, který reguloval život svých občanů, chránil je navenek armádou, ale i stanovoval rámec spolužití uvnitř toho státu, například chránil zaměstnance před nadměrným vykořisťováním zaměstnavateli, tak ten pozbyl tuhle roli nejvyššího orgánu. Teď máme koncerny, které jsou nadnárodní, které nejenže jsou aktivní po celém světě, ale i mají o hodně větší finanční prostředky než jednotlivé státy. Před tím jsme se bavili o Black rRocku, ale to je jenom jedna z těch firem, a tihle lidi, kteří zastupují tyhle koncerny, tak se stýkají úplně veřejně, nebo i neveřejně, organizují určitá setkání pro politiky, například Young Global Leaders Forum nebo Davos a Bilderberg a jiné, kde zaprvé se setkávají mezi sebou, vyměňují si názory, domlouvají se na tom, čeho by chtěli docílit, a zadruhé si tam jakoby screenují, to je takový casting těch potenciálních politiků, zjišťují…

Martina: Casting….

Petr Bystroň: No jasně, tak tam chodí takové ty svazačky jako Annalena Baerbocková, takže oni zjistí: „Aha, moc inteligentní není, ale ambiciózní, tak je ideální případ. Dosadíme ji do nějaké funkce.“ A to s těmi svými prostředky dokážou. Vezměte si jenom jeden příklad za všechny, Emmanuel Macron, to je přesně ten příklad. Ve Francii před volbami, kde měl vyhrát nějaký jiný kandidát, já už nevím, kdo to byl, ale ten měl nějaký korupční skandál, takže bylo jasné, že je pryč, z kola ven. A hrozilo reálně, že Marie Le Penn vyhraje volby, že bude prezidentkou. A to samozřejmě globalisté nemohli dopustit. Co se stalo? Goldman Sachs zainvestoval 200 000 000 eur, dali peníze na vznik nové strany En Marché, a s nejmodernějšími prostředky, průzkum veřejného mínění, marketing a tak dál, jim pomohli, aby ty volby vyhráli. Všechno legálně, šlo to takovým způsobem, jako že jim říkali, hele, strana, to zní moc zapškle, nenazývejte to strana, nazvěte se, že jste hnutí, aby to bylo takové mladé, dynamické, a tak dále a tak dále. Poslali pěkné holky do nějakých uniforem, a ony chodily od dveří ke dveřím a říkaly, my jsme teď z toho mladého dynamického hnutí En Marché: „My jsme tak mladí a noví, že ještě nemáme ani program, víte co, náš program bude to, co si přejí lidi. Co byste chtěla vy?“ No, a teď to sepisuje, tam byla nějaká babička a říkala, no, já bych chtěla vyšší důchod. Tak fajn, tak bude vyšší důchod. A když byli u zemědělců, tak ti zase říkali, že by chtěli dotace na ten diesel. No, tak budou dotace na diesel.

Martina: Tak hloupé to bylo?

Petr Bystroň: Ne, takhle to dělali. Ale to je zase, když to dáme na trošku vyšší úroveň, prostě slíbí lidem to, co věděli, že to lidi chtějí slyšet, vyhráli s tím volby, a okamžitě po volbách Macron začal lifrovat, a ne těm babičkám, a ne těm zemědělcům, co jim naslibovali, že jim dají dotace na ten diesel a že jim zvednou důchod, ale těm svým zadavatelům. Takže co udělali? Nezvýšili důchody, ale zvýšili důchodový věk, nebo snížili důchody, nebo škrtli ty subvence pro zemědělce. Proto tam byly ty protesty žlutých vest. Jo, to byl přesně ten mechanismus zklamaných voličů. No, a to je, jak to funguje. Kam se podíváte, do jakékoli západní země.

Podívejte se, Trudeau v Kanadě, Macron ve Francii, v Anglii, to jsou vždycky úplně prototypické postavy. To jsou vždycky takoví ti mladí, dynamičtí, čtyřicet pět let, sympatičtí, v bílé košili s vyhrnutými rukávy, a jediný slib, který dostanete, že bude změna. Obama, to byl taky: „Change!“ Takže voličům se slíbí změna, no a oni to zvolí. A když se z toho mladého dynamického s tou bílou košilí s vyhrnutým rukávem stane potom už ten zapšklý v tom obleku, tak za osm let se vytáhne zase nějaký nový mladý dynamický, a jede se dál.

Když neodsuzujeme Američany za to, co dělali těch posledních dvacet let, tak bychom neměli odsuzovat ani Rusy za to, že si oni brání svoje bezpečnostní zájmy

Martina: Pojďme se podívat ještě na další téma, které v posledních letech, dvou letech je na přetřesu každý den, a na nějakou dobu vytlačilo jakékoliv ostatní problémy a jakékoliv ostatní věci k řešení. A to konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou. Bojíte se Ruska?

Petr Bystroň: Ne.

Martina: Ale každý den slýcháme, čteme, že jsou všechny důvody se Ruska bát a že na Ukrajině se bojuje i za naši bezpečnost.

Petr Bystroň: Totální blbost. Já vím, že to v Čechách není populární něco takového říct, ale říkám to jako politolog a říkám to jako někdo, kdo zná historii a říkám to i jako někdo, kdo má osobní kontakt s ruskou diplomacií, s ruskou politikou. A myslím si, že to je úplná blbost. Zaprvé, historicky, Rusko nikdy nemělo ambice a ani to nikdy nedělalo, že by expandovalo do střední Evropy. Jo, jejich zóna vlivu, jasně, Pobaltí, části Polska, Ukrajina, ano, tyhle země se musí samozřejmě obávat, protože jsou v zóně vlivu ruského. Ale Rusové to tak i jasně deklarují. Ale to, že byla Rudá armáda až tady v Čechách, tak to byla historická anomálie. A nebylo to tím, že by Rusové chtěli nějak expandovat do stření Evropy, my jsme byli vždycky… Hegemonem tady toho prostoru bylo vždycky Německo. My jsme byli pod vlivem Německa, a jsme pořád. Rusové se sem dostali jenom proto, že byli nacistickým Německem napadeni, a potom vytlačili Němce zase zpátky. Takže takhle se sem dostala sovětská armáda. Mimochodem, v té sovětské armádě nebyli jenom Rusové, ale i Ukrajinci, a v 68. tady byli taky okupanti Ukrajinci, stejně tak, jako Rusové. Takže to nebyla nějaká ruská okupace, ale to byla systémově komunistická okupace. Tam šlo o to, že si chtěl východní blok udržet, že si chtěli komunisti udržet zónu svého vlivu.

Martina: Přesto tato zkušenost byla pro tehdejší lidi taková, že to nepustí benzínem.

Petr Bystroň: Máte pravdu, a já jsem si to zažil sám, já jsem tady poslouchal jako třinácti, čtrnáctiletý Hlas Ameriky pod peřinou tajně v noci, a nenáviděl jsem Rusáky, v uvozovkách, ale je třeba to vidět racionálně. Znova: Rusko není Sovětský svaz. To je třeba si uvědomit. Stejně tak jako Německo není hitlerovské Německo. Já jsem se stejně tak o tom bavil s mým dědečkem, s mými prarodiči. Podívejte se, generace našich prarodičů měla trauma z německé okupace a neměli rádi, nebo nenáviděli Němce. A já jsem se musel takhle dohadovat s mým pradědečkem. Podívejte se, Němci dneska to nejsou ti Němci-nacisti z hitlerovského Německa. A stejně tak Rusové nejsou ti okupanti, nejsou ti komunisti, nejsou ti Sověti.

A my tady oslavujeme na jednu stranu Ukrajince a bratry Kličkovy, a jejich taťka byl tady okupant se sovětskou armádou. Prostě to ale nefunguje. A já vím, že je to strašně těžké, protože je to emocionální záležitost, my tady ty Rusáky, v uvozovkách, opravdu nemáme rádi za okupaci, za ten 68., bylo to naše národní trauma, s tím se nedá vyrovnat jen tak jednoduše racionálně. Ale já se snažím to jako politolog vyhodnotit racionálně, a proto to říkám, i když vím, že mi to tady nepřinese vůbec žádné body. Lidi na to reagují alergicky. Ale pokud chceme něco dobrého pro nás pro všechny, pro náš stát, tak bychom měli jednat racionálně.

A podívejte, co se teď děje, je konflikt mezi Ukrajinou a Ruskem, je tam válka, ta válka je v rozporu s mezinárodním právem, Rusové jsou agresor, samozřejmě, to všechno odsuzujeme. Ale je to v rámci mezinárodních vztahů úplně normální jev. Američani udělali něco takového za posledních dvacet let x-krát. X-krát. Začalo to bombardováním Jugoslávie proti rezoluci OSN. Porušení mezinárodního práva. Pokračovalo to v Libyi. Vezměte si Afghánistán, Irák a tak dále. Všechno založeno na lžích. V Iráku nikdy nebyly žádné zbraně chemické. Jo, to byl fake news, které vyrobil jeden Iráčan, který pracoval pro BND. Pak to zpracovaly nějak PR agentury, prostě Colin Powell tehdy šéf, ministr zahraničních věcí, ukazoval nějaký powerpoint v United Nations, který byl kompletně vylhaný, a holka z Kuvajtu, která tam vykládala lži o tom, jak tam Iráčané zabíjejí v inkubátorech malé ději, ta přitáhla nějakou PR agenturu. Prostě bylo to všechno zinscenované, zakládalo se to na lžích.

Děje, tyhle věci nejsou pěkné, jsou odsouzeníhodné, ale dějí se dennodenně v politice. A tak, jak to dělají Američani, tak teď to jednou dělají Rusové. A měli bychom k tomu přistupovat úplně stejně. Buď to budeme odsuzovat, budeme proti tomu bojovat, ale to by potom pan Petr Pavel, a všichni tihle jako obránci Ukrajiny museli za rok, za dva, nebo kdy bude příští konflikt, který zase iniciují Američani, museli by stejně ostře vystupovat proti Američanům. Já si myslím, že to neudělají. Takže, tady je ta diskrepance, jak se chováme. A když tedy neodsoudím ani Američany za to, co dělali, a neodsuzovali jsme je těch posledních dvacet let, tak bychom neměli odsuzovat ani Rusy za to, že si oni brání svoje bezpečnostní zájmy.

Všechny příspěvky s Petr Bystroň

Diskuze:

  1. – Islamiste infikovali Moldavsko. Vlada samozrejme kolaboruje. Lide trpi.

    – Kralik Charles verejne chvali a cti Islam.

    – Na pruvodu Sv. Patrika nezni Irska hudba a  pisne. Nejvetsi vlajka na pruvodu je Palestinska (anti-krist z pouste). Na pruvodu jsou prevazne jen cizinci. Irske pisne se prestaly hrat celorocne v radiu. Mesto je Africko-Muslimkym slamem. Mistni nemaji kde zit. Nove vystavene domy/jednotky a ubytovani zaplacene statem v Hotelech jsou pouze ne-bile ci Ukrajince.

    Cina utuzuje rezim.
    Rusko utoci.
    Zide utoci.
    A Nemecko se bouri. Jako jedine, zda se.

    A na vse /utok proti nacionalismu/ dohlizi Treri oko cisare WEF, UN, WHO, banky, big tech, reality (Zide), kteri chteji svet nez hranic a statu, narodu a kultur.*

    *Internacionalismus a Svetova revoluce (wiki)

  2. Islamiste infikovali Moldavsko, ktere se brani jak muze – lide! Vlada jim jde naopak na ruku.
    Takze bud je to dobro vs zlo nebo si nekdo (Zide levicaci?) plni svuj program o svete bez hranic apod. … veleni zla je v totalitni vlade UN a dalsi… (ktere dohlizi na prevrat v jednotlivych statech).

    Ctete Rude Pravo USA Domu „Svobody“ 2024 (jednim ze zakladatelu byla A. E. Roosevelt, ktera pracovala v UN):

    „Women, persons with disabilities, Roma people, linguistic minorities, Muslims and other non-Orthodox believers, people of African and Asian descent, older persons, and LGBT+ people often face employment discrimination. Some of these groups also face discrimination in education, housing, and public service. Hate speech against minority groups is often promoted by some media outlets and public figures.“

    – Neziskova oranizace USA zalozena r. 1941 (ctete rudou wiki)

    Rozum neni treba pouzivat.

    Nikdo tak hloupy, jako Americane (a levicove rude woke komunisticke Z. korporace) by se nemeli starat o beh dejin. Jim jsou nejake dejiny (historie)/tradice/kultury Evropy jedno.

    To oni jsou tu napred/respektive ti nejmladsi (nejvic pozadu) bez tisicilete tradice na jejich kontinente. Islamisty u nich nikdo nema rad, ale media jsou uplacena a lide umlceni (nazvani rasisty) – nebo jim je to jedno… proste je jen berou jako dalsi magory (viz Amisove).

    Hnuti maji statum napovidat a lobovat, ne je obsazovat, ovladat a ridit misto jednotlivych statu samych!* Chteji rozdrtit jednotku Stat!
    To je totiz liberalni totalita jedne ideologie, ktera ma dobre umysly. Znicit Staty a hranice!
    Za pomoci armady (volicu) Tretiho sveta!

    Dum „Svobody“
    https://freedomhouse.org/country/moldova/freedom-world/2022

    Nabozenstvi v Moldavsku (v sekci Islam)
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Moldova

  3. Roman :
    „A já bych neřekl, že to je tím, že jsou lidé hloupí. Jen prostě nemají čas na to, aby ke každému tvrzení hledali protiargument a hodiny a hodiny pátrali, co jim zase média nalhala. Fialový hnus volili i lidé inteligentní, kteří jsou ve svém oboru skutečnými profesionály a označil bych je naopak za lidi znalé a velmi chytré.“

    – Pokiaľ ľudia nemajú čas na to aby zistili gaunerov , a títo gauneri im potom vládnu – tak sú títo ľudia extremne hlúpi !!!

    „Fialový hnus volili i lidé inteligentní, kteří jsou ve svém oboru skutečnými profesionály“ – títo profesionály sú UŽITOČNÍ IDIOTI.
    Inteligencia – to nie je znalosť matematiky, ale znalosť ŽIVOTA.

  4. Je po jedné po půlnoci…
    Tak to sem „vrazim“:
    Nate, tak to je:
    Předmět: moc rád Všem napíšu, mám Vás fakt rád…

    Jenomže nejsem ta díra a mísa, PŘELOŽIT SRÁČ.
    /Takže i uhnětl těsto na fakt dobrý chléb… pečený na dřevě, poctivě TROŠKU NE FIALOVĚ…VZKÁZALA OBLUDA spojená s Vesmírem, ZEMĚ.
    /I voličům pana Fialy a tam té oné na motorce prdelinku sobě svezlé hradní MODELKY.
    (Dneska byl po cestě do kopce lávově zbarvený měsíc… (A UMNĚL… uměl? … MÍT ROHY.

  5. Tak to je téma na dlouhé zimní večery. Ale zkusím to stručně.
    Podle mě má demokracie v genech zakódovánu evoluční přeměnu v oligokracii. A oligarchie si dobrovolně vzít moc nenechá. Aby demokracie zase „sloužila lidu“, musela by se restartovat. Což je možné jen revolucí. A revoluce je vždycky průser.
    I kdyby se nezvrtla, za pár (desítek) let budeme zase tam, kde jsme dnes.
    Spravedlivý a svobodný systém je podle mě takový, kde se zákonem řeší pouze agrese. Kooperace mezi lidmi, solidarita, takové věci jsou ponechány na svobodné dohodě a morálce. Dnes bych preferoval stranu, která by se snažila o co největší decentralizaci a o co nejmenší zasahování státu do života lidí. Dnešní prioritou by byl Czexit a odstoupení od grýndýlu. Tedy utopie.
    Jak to zařídit? Jestli v něco věřím, tak v evoluci. Ta si nějakou cestu najde. Tisíckrát se splete, ale nakonec se trefí. A třeba se najde těch perspektivních cest víc a budou si konkurovat. Nebo si každá najde své příznivce. Třeba se naši vnuci dožijí.

    1. podle Platona má demokracie v genech něco jiného:

      Aby trubci dosáhli svých toužených cílů, musí nejdříve na svou stranu přitáhnout hlas lidu.
      Bohatí se začínají bát a instinktivně bránit, což způsobuje v lidu pocit ohrožení. Takže ten si zvolí ze svých dosavadních vůdců vyvoleného ochránce, který na sebe v pravý čas připoutá veškerou moc. Demokratický řád se tak vnitřní logikou změní v tyranii.

      1. Jsem trochu zmaten. Zahradník Děd a toníček je jedna osoba?
        Pokud ano, tak myslím, se moc nelišíme. Podle toníčka (Platona) vygeneruje demokracie vyvoleného ochránce – monopol moci – tyranii. Já jsem psal o tom, že demokracie se na konci změní v oligokracii – monopol moci – totalitu.
        Najdi pět rozdílů.
        Tedy ano, odpověď byla dostatečná.

        1. Netřeba být zmaten…
          Četl jsem si přibyvší příspěvky po té co jsem po průzkumu rozměrů vnímání současné situace v jedné prosté (a pracující) ukrajinské hlavě, tedy „týpkovi“, kouknul co kde během dne naplkali Fiala, Pavel a další „machři“….
          Je to nahoře a stojí tam, že je Pozemská i nadpozemská situace strašně semele, prostě že tyhle „kosi“ (nebo „kosy“) do zdi jenž si lidé jaksi představují „na nebi“ vysílají signál-„koledy“ na něž jim „Nejvyšší“ (úplné vědomí) odpoví velice rázně.
          Páni jsou avšak zjevně ryzí materialisté, čile myslej že je pro ně kdesi připravená bezpečná „skrýš“.
          Není.
          (A promiňte Vajo, že jsem si tak trošku hloupě vypůjčil něco co trošinku (více) evokuje EGO.
          (Za to se vám omlouvám, ale dopsal jsem to odskočiv si od práce, po procházce na níž jsem sledoval a obdivoval barevnost a tvary právě „tureckého“ a díky atmosféře rohatého měsíce.
          (Snad jsme se po tomto usmířili, „srovnali“ a jsme schopni se „sdílet“ s přesahy o nichž myslím že existují a je sdílíme.
          Tolik tedy ten „dědek“ co furt někam „strká radary“ a sem tam se snaží upozornit i na zrady a nebezpečí.
          Ok?

          1. Ale kdež, byl jsem sice zmaten, nikoli však dotčen. A souhlasím a doufám, že každý se dočká nějaké vyšší spravedlnosti, i když teda nijak spirituálně založen nejsem.
            Vzhledem ke svému věku jsem velmi smířlivý.
            Buďte zdráv.

    2. Takže jste neřekl, jak to jinak a lépe zařídit 🙂

      Já si to nemyslím, to s tím genetickým naprogramováním na vývoj k oligarchii, popříkladu toníčkově tyranii. To není v genetickém základu demokracie, ale lidské chamtivosti, která má neodolatelné puzení hrabat pod sebe hodnoty a moc. A podle mě se tomu dá do značné míry čelit. Vedle zajištění transparentnosti (aby každý, kdo má podíl na moci a všechno, co dělá, bylo každým kdykoliv kontrolovatelné), se musí podstatně zvýšit podíl přímé demokracie. Absolutně není možné, aby vláda mohla dělat něco, k čemu nemá politický mandát. Díky pokroku vědy a techniky je to dnes dosažitelné. Je to o správném nastavení toho základního zákona. Kdokoliv a kdykoliv by měl mít možnost vyvolat hlasování o sporné otázce (podobný systém, jako mají uvnitř strany zavedený „piráti“). Stejnětak by každý měl zákonodárnou iniciativu. Nastavení zákona by mělo být takové, aby podporoval homeostázu. V podstatě souhlasím, a věci by to prospělo, s minimálním státem a maximální decentralizací. Zákony s širším dosahem na společnost a vyvolávající nadlimitní výdaje by povinně podléhaly referendu. Stejně tak by byla možnost každý vládou připravený zákon napadnout a kdyby nezískal v referendu nastavenou minimální podporu, nevstoupil by v platnost.
      Prvním článkem základního zákona by byla suverenita „lidu“ a možnost limitně až restartovat systém, v případě, že by v referendu zvítězila kvalifikovana většina toto žádající. Neexistuje, aby soudy nebo „mezinárodní smlouvy“ byly nad vůlí „lidu“.

      A máte pravdu, že bychom o tom mohli planě debatovat celé zimní večery. Je to samozřejmě utopie, ale důležité je, aby se systém vyvíjel tímto směrem a ne opačným. Je to v souladu s tím, jak se v celých dějinách lidská společnost vyvíjí směrem k demokratizaci, tj. zvyšováním podílu lidí na moci.

      1. „Podle sebe soudím Tebe“, říká staré české přísloví.
        Neustále píšete dokola o „lidské chamtivosti, která má neodolatelné puzení hrabat pod sebe hodnoty a moc“. Jasně, Andrej Babiš možná takový opravdu je. Ale kolik je ve skutečnosti jemu podobných? Procento? Pět? Deset?
        V mé sociální bublině nula, jsou tam naopak lidé většinou ohleduplní, moudří, přející a ochotni druhému pomoci, pokud se dostal do problémů a chce se z nich vyhrabat. Přísloví říká, že „vrána k vráně sedá“.
        Kdyby všichni lidé byli chamtiví a zlí, tak by nebylo lidstvu neustále lépe a lépe, ale už dávno by jeho pouť tímto vesmírem skončila. Skutečnost, že tomu tak není, bych uvedl jako důkaz nepravdivosti Vašeho tvrzení.
        A všechny Vaše závěry pak z této nereálné premisy vyplývají.

        1. Kdepak jste přečetl, že bych napsal, že každý je hrabivý?
          Já si rovněž myslím, že patologických chamtivců není víc, než třeba těch 5%. Rovněž souhlasím s tím, že kdyby hrubě převažovali, nemělo by to dobré řešení. I v mém okolí převažují lidé dobří a jen kvůli takovým já píšu, co píšu. Koho myslíte, že myslím tím obyčejným člověkem, ke kterému se nejčastěji vztahuji? A dokonce myslím, že dynamika lidské společnosti chamtivce v zásadě eliminuje. Ve společnosti se udržuje jen maximálně takové množství patologických jedinců, dokud funguje princip černého pasažéra. Kdyby jich bylo více, společnost se rozpadne.

          1. No, neřekl jsem, jak to zařídit jinak, ale snažil jsem se naznačit, jak by to na konci (změny) mohlo podle mě vypadat. Jak to zařídit je už na boží vůli a přírodě.
            Ale zpět k té demokracii. Říkáte, že problém je v lidské chamtivosti, přitom těch chamtivých nemusí být třeba víc než 5%. No jo, ale ti lidi (včetně chamtivců) jsou podstatou demokracie. A lidi se dělí na zedníky, železničáře, sedláky, inženýry, učitele atp. a na lidi chtivé moci. Pro ty mocichtivé slouží demokracie jako výtah k moci. A je to výtah spolehlivý, protože ti ostaní do něj nenastupují. A jakmile mocichtivní ovládnou moc, už ji dobrovolně nepustí. Tudíž já vám vaši teorii nevyvracím, ale pokud nechcete zbourat demokracii, nic s tím nenaděláte, protože ty principy jsou neoddělitelnou součástí demokracie. Jakkoli bohulibé úmysly si nacpete do ústavy (třeba referendum), neexistuje v demokracii moc, která by zamezila jakékoli omezení přehlasovat. A mocní už si zajistí, aby hlasování dopadlo dobře. To je demokracie – co si odhlasujem, to máme. Ó my se máme.

          2. To já zase úplně nevím, že bych kdy říkal, že je problém v lidské chamtivosti. Já říkám, že hlavní dnešní problém je CIA, potažmo v době (rádoby)demokracie, informačního věku a internetu obecně tajné služby a tajně ovládáné instituce. Samozřejmě za CIA jsou chamtiví rádobysvětovládci, takže asi tedy i problém v chamtivosti je, ale to neznamená, že se tomu nedá nebo nemá čelit. Protože víme, že moc korumpuje, je potřeba zajistit, aby nikdo nemohl získat přílišnou moc (a cestou k tomu je potírat tajné služby a budování transparence). S hromaděním moci se potýkali už staří Řekové a vymysleli ostrakismus. To by se jistě dalo oprášit a modernizovat. Já rozhodně nechci bourat demokracii, chci ji naopak budovat, když de facto není. To, co píšete, mi přijde jako nihilismus. Když se o nic nebudeme snažit, tak se bude snažit někdo jiný.

          3. Už zase chybí u vaší poslední reakce možnost odpovědět, tak to píšu sem.
            Pokud jsem vám vsunul do úst (do pera) něco, co jste neřekl, nebylo to mým úmyslem a omlouvám se.
            Nemyslím si, že jsem zastáncem nihilismu. Naopak. Ovšem na rozdíl od vás nevidím záchranu v demokracii. Albert Einstein prý prohlásil: „Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.“ Podle mě je demokracie mrtvý (nebo minimálně chcípající) kůň. Řešením není bičovat mrtvého koně, nýbrž přesedlat.

          4. V pořádku. Já se jen ptal, jestli víte, jak to lépe jinak zařídit. Pokud je demokracie chcíplou kobylou, tak co nás tedy zachrání? Na co přesedlat? Můžeme tomu říkat jakkoli, ale snad se shodneme, že by to měl být systém především maximálně svobodný, humánní a spravedlivý. Já vidím, že tu máme omezenou Zemi, tu jsme dostali ke společnému nažívání a nikdo na tom nemá větší zásluhu, než ostatní. Nikomu nepatří a nikdo nemá právo se jí na úkor jiných zmocňovat ani ji vlastnit. Jediné, co můžeme a musíme je se tu nějak rozumně porovnat. A z této premisy odvozuji to, že jeden každý má právo se na tom porovnávání rovnocenně podílet – tedy demokracie. A nemyslím, že to co říkám, jsou nějaké absolutní utopie, opakuji, že vidím v historii vývoje lidské civilizace zřetelný demokratický vývoj – na řízení společnosti a užívání plodů lidské dělby práce se podílí stále větší podíl jednotlivých členů společnosti. Asi nikdy nedosáhneme ideálu, ale musíme se o něj pokoušet.
            Proto nevěřím, že by byla demokracie mrtvá kobyla. To říkají ti, kteří ji znásilňují a prosazují ti, kteří chtějí ochránit svá privilegia, vlastnit a ovládat stále víc a víc, na úkor ostatních. Plus ti, kteří jim uvěřili 🙂

          5. Dovolím si částečně nesouhlasit. Ti, kteří demokracii znásilňují k obrazu svému, nemají důvod na ni nadávat. Jim naopak velmi vyhovuje.
            Ano, shodneme se, že systém by měl být svobodný, humánní a spravedlivý. Ovšem pořád nerozumím tomu, proč tyto vlastnosti hledáte zrovna u demokracie. Lidi mají velmi různé preference. Např. existují lidi, kteří nechtějí nic vlastnit, jen všechno sdílet. Taky chtějí „nerůst“ nebo možnost oženit se třeba s bernardýnem nebo se skříní. Na druhou stranu je tu síla lidí, kteří nic z toho nechtějí. V demokracii se o tom hlasuje a jedna strana vyhraje, druhá se musí přizpůsobit.
            Ve svobodné společnosti se nehlasuje. Tam se uzavírají dohody, smlouvy. Kdo chce mít v čele firmy lidi čistě podle schopností, má je mít. Kdo chce mít polovičku žen a černochů, má je mít. Kdo chce mít kuřáckou hospodu, ať ji má a je na zákaznících, jestli tam budou chodit. Kdo se chce pojistit na stáří, ať si naspoří nebo se pojistí, kdo si myslí, že se důchodu nedožije, ať si nic neplatí. Každý je zodpovědný za svůj život. Solidarita a charita je věcí morálky, nikoli donucení (zákona).
            Ještě drobná oprava. I ve svobodné společnosti se může hlasovat, pokud je to třeba ve stanovách společnosti či spolku. Ale účast v tomto spolku je čistě dobrovolná.
            A ještě na konec. Napsal jste: „Na řízení společnosti a užívání plodů lidské dělby práce se podílí stále větší podíl jednotlivých členů společnosti.“
            Proč je potřeba, aby někdo „společnost“ řídil? Ano, každá kooperace vyžaduje nějaký řád, pravidla. Ale to je vysoce individuální záležitost. Není důvod vnucovat stejná pravidla celé společnosti. Na plodech dělby práce se mají podílet její přímí účastníci, kteří si účast na ní dobrovolně zvolili. Tyto plody nemají náležet příživníkům jen proto, že si to odhlasovali.

          6. Aha, takže libertarianismus, minarchismus. To už se nedivím, že Vám neleze pod fousy demokracie 🙂
            Opakuji – to, co mocným vyhovuje, to není demokracie. Ta tu není, je jen předstírána k oklamání lidí. Vždyť se podívejte kolem sebe. Fialový hnus nikoho nereprezentuje, jen spravuje kolonii. Ptá se snad na názory lidí a prosazuje jejich zájmy? Lidé (dnes už zcela jasně výrazně většinově, v podstatě ani při posledních volbách fialový hnus neměl většinu) zcela evidentně chtějí něco jiného – a mají možnost toho dosáhnout? Jen teoretickou. Systém je postaven a zabetonován tak, že jej nelze změnit. Už dnes víme, jak zhruba dopadnou příští volby – a že se nic nezmění.

            Asi jenom krátce. Nic proti, hezké myšlenky, ale ještě větší utopie, než „moje“ demokracie. Nevěřím tomu. Podle mě to k fungování vyžaduje otevřený systém s nekonečnem všech volných zdrojů. Jinak je to zkratkou k oligarchii. Vede to k hromadění majetku u schopnějších, z majetku povstane moc, moc se hromadí, nevyhnutelně korumpuje a jak výše píšu, je třeba zabránit koncentraci moci, která se nakonec obrátí proti společnosti.
            Já prostě jsem pro lidskou společnost (chcete-li, můžete to nazvat socialismus), pro klíčovou roli dělby práce a spravedlivého užití plodů práce. Jsem pro rovnováhu osobních svobod a společenského prospěchu. Schopní musí být motivováni k úspěchu a neschopní a líní musí také pociťovat adekvátní důsledky. Ale musí být omezena schopnost hromadit moc nad určitou mez a současně a nesmí dojít k proletarizaci spodních vrstev společnosti.
            A řídit to prostě někdo musí. I v tom minarchismu. Můžeme tomu říkat samospráva. I v jednom každém blbém paneláku musí být nějaká entita, která řídí běžné záležitosti a stará se o zájmy, které překračují záležitosti a zájmy jednotlivých vlastníků.

          7. Sám jste to napsal. Je to otázka víry.

            Lepší je vycházet z logiky a zkušeností než z víry. Nejsnažší cestou k oligokracii je logicky centrální systém. Ten, kdo má největší moc, ovládne všechno. Decentrální systém sice může generovat taky dominantní držitele moci, ale omezeně. Čím je snadnější pro jednotlivce volit mezi konkurenčními službami (řekněme třeba poskytovateli bezpečnosti či ochrany), tím je pro vymahače práva složitější svou moc zneužívat. Je to prostě stejné jak v ekonomice. Monopol zvyšuje ceny, snižuje kvalitu, nedává zákazníkovi možnost volby. Nejefektivnější je volná konkurence.

            Základem svobodné společnosti je taky řád, ovšem spolupráce je dobrovolná. Zaklínáním kolektivistů je společenský prospěch. Co to kurnik je? Vždyť každý člověk má/může mít naprosto rozdílné zájmy. Jak chcete definovat jeden společný zájem? A kdo to určí? V centrálním systému je to jednoduché. Společenský zájem určí Uršula a bode jím grýndýl. Něco takového je v decentrálním systému nesmysl. S tím by byla druhý den Uršula na pracáku.
            Věříte v demokracii a obáváte se zkratky k oligokracii. A realita? Demokracie nás přivedla k oligokracii.

          8. Jsem si toho naprosto vědom. Jak je snad zřejmé, nejsem žádný filosof či společenský vědátor, přistupuji k tomu intuitivně, na základě svých zkušeností a svého (selského) rozumu.

            Nevíte co je společenský zájem. Ptáte se – kdo to určí, kdo to může rozhodnout. Opakovaně říkám – všichni lidé, kterých se to týká, ve svém konsensu. Nedojde li ke kvalifikovanému konsensu, pravděpodobně nejde o společenský zájem, nebude se realizovat. Vy to posléze, nevím proč, nazvete centralismem. Opakovaně říkáte, že demokracie nás přivedla k oligokracii, k Uršule. Já opakovaně říkám, že to není pravda. To oligokracie, předstíravše formální demokracii, když předchozí forma vlády už nebyla udržitelná, metodou tajných vazeb a agentů zabetonovala svou vládu, kterou ani na okamžik nepustila. Je to trik, špinavý trik. Dokonce příznivci stávajícího systému uznávají, že eurouhnije (tedy „Váš“ vrchol centralismu) trpí demokratickým deficitem.

          9. Já s vámi souhlasím, že současný systém je v podstatě oligokracie a na demokracii podle původního slova smyslu si jen hraje. Já jen podotýkám, že to není náhoda nebo neúmyslná volba špatné cesty v jinak skvělé rajské zahradě.
            Napsal jste: „Vede to k hromadění majetku u schopnějších, z majetku povstane moc, moc se hromadí, nevyhnutelně korumpuje a jak výše píšu, je třeba zabránit koncentraci moci, která se nakonec obrátí proti společnosti.“ Ale co je příčinou tohoto nevyhnutelného procesu? Já říkám, že je to hlasování o cizím majetku, předání zodpovědnosti za svůj život „voleným zástupcům“ (což je pro mnoho lidí velmi pohodlné), tedy demokracie. Demokracie nutně vede k individuální nezodopovědnosti, která je žebříkem k moci pro všeho schopné. A není důležité přesně rozpoznat hranici, kdy se ještě jedná o demokracii a kdy už je to oligokracie. Je to jedno. Řešením není ještě větší propagace systému nezodpovědnosti, ale systém zodpovědných svobodných lidí.
            A ještě k tomu společenskému zájmu. Píšete: „Nedojde li ke kvalifikovanému konsensu, pravděpodobně nejde o společenský zájem, nebude se realizovat. Vy to posléze, nevím proč, nazvete centralismem.“
            Jenže ono to tak není. Ke konsensu (nevím, jak určit ten kvalifikovaný) nedojde nikdy. Nikdy nebudou mít všichni stejný názor. V praxi rozhodne většina. A protože se jedná o centrální systém, musí se menšina podrobit. V decentralizovaném systému si voliči „A“ vyberou/koupí/spolupracují s variantou „A“, voliči „B“ si svobodně hospodaří na svém „B“.

          10. To pozor, oligokracie si nehraje. To není hra, to je zákeřné klamání lidí, předstírání, podvod. Oni říkají – heleďte, pacholci, máte přece demokracii, tak co byste ještě chtěli? Vždyť vy jste si to „odhlasovali“, sami si za to můžete! Ale není to pravda, nikdy nepustili otěže z rukou, jen vybudovali monstrózní Potěmkinovu vesnici, ve které stále pohybují figurkami a kulisami za pomocí „neviditelných“ nitek.
            Víceméně si protiřečíte. Na jedné straně prý souhlasíte (že tu žádná demokracie není), na straně druhé ji přesto obviňujete, že to právě ona za to může.
            Dříve jste se ptal – „…systém by měl být svobodný, humánní a spravedlivý. Ovšem pořád nerozumím tomu, proč tyto vlastnosti hledáte zrovna u demokracie…“ Já jsem na to ale už odpověděl – protože Země „…nikomu nepatří a nikdo nemá právo se jí na úkor jiných zmocňovat ani ji vlastnit…“ Každý má stejné právo jejích darů užívat a to je právě ta mez, kterou je omezena svoboda těch schopnějších a dravějších (a daleko nejčastěji těch, kteří „jen“ přišli dříve). Každý jsme v tomto slzavém údolí jen krátkou chvíli a je prvořadým společenským zájmem, abychom uchovali co nejvíce individuální svobody každému obyvateli, včetně našich potomků. Nechceme (já nechci), aby například bylo možné, že veškeré území na Zemi někomu patří. Je to primárně morální postoj.

            Nevím, čím chcete prokázat svůj názor, že demokracie vede k individuální nezodpovědnosti (potažmo když souhlasíte, že demokracie tu není). Já si třeba myslím, že k té nezodpovědnosti vede například to, když lidé chodí k volbám, podle nejlepšího svého vědomí něco zvolí – a to něco pak dělá úplně jinou politiku, než slibovalo před volbami. Že lidé nemají žádný prostředek ke změně, k tomu, aby politici pracovali v jejich prospěch, aby hájili jejich zájmy. A ještě se jim propagandou tlačí do hlavy, že „to je ta demokracie“, tak co by ještě chtěli.
            A přitom stačí jen „málo“ – nastavit zákony tak, aby „to šlo“. Odstranit překážky, které tomu brání (například zastavit možnost vlády hustit do lidí propagandu, odstranit cenzuru ve „veřejnoprávních sdělovadlech“, odstranit politické vlivy na školství, zřídit referenda, omezit Ústavní žumpu). Pamatujete „Pražské jaro“ v osmašedesátém? K jakému bouřlivému vývoji došlo v jak krátkém čase?

            „Kvalifikovaný“ konsensus není nic jiného, než stanovení vyššího kvóra. Čím významnější hlasování nebo změna pravidla, tím by bylo ke schválení třeba větší účast a vyšší počet schvalujícím. Je to jen technikálie.
            I v tomto systému by nepochybně existovala „listina práv“, zajišťující základní individuální svobody.
            Centrální systém je něco úplně jiného. Centrum samo rozhoduje a nikoho se neptá. To máme dnes (centrum je ovšem mimo naši zemi).

          11. Myslím, že si úplně nerozumíme, prostě nepoužíváme stejné pojmy pro stejné věci.
            Demokracie. Myslíte tím tu absolutně základní demokracii dle slova smyslu, tedy vládu lidu? Že jen a pouze lid je tvůrcem systému? Tedy např. že o každém zákonu rozhoduje přímo lid? No tak to jsme tu neměli nikdy. Nebo myslíte zastupitelskou demokracii, kde si zvolíte svého zástupce, kterého jste ani nikdy osobně nepotkal a po volbách už vás nezná ani náhodou? Tu přece teď máme. I když je to třeba jen formální svrchní vrsta ukrývající něco jiného.
            Jestliže připustíte, že jsme zde nějaký typ demokracie někdy měli a teď máme oligokracii, musel ten proces nějak proběhnout. Prostě demokracie se změnila v oligokracii, i když ne ze dne na den. A jestliže připustíte, že na nějakém počátku tu demokracie (ať už tím myslíte cokoli) byla, já tvrdím, že právě tento systém předání osobní zodpovědnosti do rukou jakýchsi zástupců je příčinou konečného stádia, tedy oligokracie. A nejen příčinou, ale jediným možným výsledkem.

            „Země nikomu nepatří“.
            Opět – nevím, jak to myslíte. Myslíte, že můj dům se zahradou, tedy kus Země, mi nepatří? To myslíte nějak z hlediska vyšší filosofie či morálky, nebo striktně právně? Tohle neumím uchopit.

            „Prvořadým společenským zájmem je, abychom uchovali co nejvíce individuální svobody každému obyvateli.“
            To by ovšem znamenalo nechat lidi na pokoji a hlídat jen základní „nezabiješ/nepokradeš“. Jakákoli další shora řízená organizace individuální svobodu omezuje.

            Demokracie potlačuje individuální zodpovědnost prostě proto, že se této zodpovědnosti dobrovolně vzdáte ve prospěch „zástupců“, na které už pak nemáte žádný vliv a jen pohodlně věříte, že oni se postarají. Postarají se, ale hlavně o sebe.

            „A přitom stačí jen „málo“ – nastavit zákony tak, aby „to šlo“. Odstranit překážky, které tomu brání…“
            Ale to přece v demokracii nejde. Protože vy si to sice přejete, ale jsou tu jiní, kteří si to nepřejí. A těch, kteří chtějí silný stát, je podstatně víc než těch, kteří chtějí individuální svobodu. I ta listina práv je v demokracii uzpůsobena státu, nikoli občanům. U každého práva máte napsáno, že může být omezeno, pokud to stanoví zákon.

            Centrální systém není záležitostí toho, jestli se někdo ptá nebo neptá. Centrální systém znamená, že výsledek vyjednávání je pouze jeden a ti, kteří si přejí něco jiného, jsou převálcováni většinou (běžně dobře zmanipulovanou či lhostejnou). Centrální systém vám určí, že centrálně v celém státě je ve státní svátek v obchodech zavřeno. I když se státní moc zeptá a kvalifikovaný konsensus kvóra 99% rozhodne, že má být zavřeno, je to furt centrální systém. V decentrálním má někdo zavřeno, někdo otevřeno dle svobodného výběru.

          12. Opakovaně píšu, že demokracii jsme tu neměli ani na vteřinu. Nemám problém s definicí na Wikipedii – vybírám z ní podstatu – „o výkonu státní (obecní, krajské atd.) moci rozhoduje mínění většiny oprávněných občanů, nejčastěji volbou“. Až to takhle bude zařízené, budeme mít demokracii. Samozřejmě jí není stávající „zastupitelská“ imitace, to je přece zřejmé. I na té Wikipedii píšou, že přímá demokracie se používá v menších společenstvích, ve větších je to nepraktické. I s tím můžu souhlasit, ovšem zvolení zastupitelé mohou rozhodovat jen běžné provozní záležitosti, technikálie, realizovat konkrétní věci, s nimiž vyhráli volby, popřípadě mohou navrhovat způsoby řešení významnějších problémů, které ale musí vždy schvalovat referendum. Hlavně se ale zastupitelé nemohou utrhnout od své závislosti na svých voličích, kteří je mohou kdykoliv odvolat. Jak by se například mohlo stát, aby si zastupitelé sami stanovovali odměnu? To je absurdní. Jsou to takoví lepší zaměstnanci, najatí na práci, ne na to, aby nám nařizovali co si spolu někde potají upečou.

            Ad „Země nikomu nepatří“.
            Tak to je takové primární mravní východisko. Odpovídající tomu, že nazí přicházíme na svět a rubáš nemá kapsy. Nemám to úplně promyšlené, jestli by to mělo nebo mohlo mít i nějaké právní důsledky. V zásadě ale jde také o to, aby si nikdo nemohl v extrémním případě „koupit celý svět“. Což dnes skoro může – podle Oxfamu v současnosti nejbohatších 26 lidí na světě vlastní stejné množství majetku jako 3,8 miliardy lidí – chudší polovina celé lidské populace. To je zjevný exces a nežádoucí stav, ohrožující práva těch miliard lidí. Pravděpodobně by se to dalo řešit zcela demokraticky pomocí progresivních daní, včetně majetkových daní a dědické daně. Pravděpodobně by se hodila i hrubě progresivní daň z nemovitostí.

            S tou individuální svobodou to přece tak taky není. Jsme sice součástí přírody, zvířata, ale společenská. Rádi se sdružujeme a těžíme z největšího výdobytku lidstva – dělby práce. Nevidím důvod, abychom se zničehonic chtěli atomizovat a zbavovat výhod, které nám dává společenství. Ve společnosti některé svobody ztrácíme, jiné získáváme. Podle mě cennější. S rozumem.
            S tím centralismem to, myslím, taky není tak, jak píšete. Opakem centralismu je decentralizovaná společnost. A decentralizace je v demokracii jistě žádoucí. Aby lidé rozhodovali o věcech, které se jich týkají. Ale chápu, jak to myslíte – jde o závaznost demokraticky přijatých rozhodnutí pro ty, kteří s tím nesouhlasili. No – s tím se asi nedá nic dělat. Nebo mě aspoň nic nenapadá. Mohou shánět podporu pro revokaci 🙂
            Ale samozřejmě individuální práva musí i v demokracii proti zvůli většiny chránit listina práv. A samozřejmě je chyba, pokud jsou přizpůsobena státu, moci, jako ta naše. Musí být naopak konstruována tak, aby občana absolutně chránila před tou mocí. Určitě je správný systém, který sice teoreticky platí i u nás, prakticky ale ne, že občan může vše, co zákon nezakazuje, ale stát jen to, co má výslovně povoleno.
            A konečně nevím, proč by většina neměla chtít „aby to šlo“? Vzpomeňte na zavádění přímé volby prezidenta – nevím o tom, že by snad významnější část voličů chtěla to vrátit politikům, i když z toho samozřejmě ti politici udělali panoptikum ke svému obrazu. Jestli by pak potom, „až by to bylo“, většina chtěla silný pečovatelský stát, tak by holt asi měli co chtějí. Důležité je, aby to bylo jejich rozhodnutí a aby byla zachována demokratická možnost změny.

            Máte pocit, že tady ta „akademická debata“ k něčemu směřuje?

          13. Tak já myslím, že směřuje, i když to trochu dře. Tedy z mé strany už jen stručně. Uznávám, že pokud jste demokracií myslel ten skutečně základní ideál, pak mnoho mých dřívějších argumentů padá do kanálu. Nicméně si dovolím vyslovit názor, že tato vaše demokracie je větší utopií než ten můj libertarianismus (či minarchismus).
            Snad už jen poslední věc. Proč by většina neměla chtít, „aby to šlo“. I kdyby vždy většina chtěla to, co si my dva myslíme, že je správné, co nám dává právo vnutit naši vůli těm ostatním, kteří chtějí to špatné? Oni mají právo žít svůj život špatně (tedy podle našich kritérií). Jim to může připadat jako naprostý ideál.
            Děkuji za zajímavou diskusi, mějte se krásně.

          1. Taky děkuji za racionální debatu, i když patrně nejsme schopni najít společnou řeč (o ideálním výsledku).
            My dva žádné právo někomu něco vnucovat samozřejmě nemáme, a snad ani mít nechceme. Jenom si tak fantazírujeme ty naše utopie, u kterých si každý myslíme, že ta naše je lepší a realizovatelnější. Můžeme se přít, jestli je to právo, nebo bezpráví, ale je jisté, že po celou lidskou historii to byla lidská společnost, která, dříve nebo později, krvavě nebo evolučně, prosadila a prosazuje svoji většinovou vůli proti menšině. A jinak to nebude ani v budoucnosti.

  6. Včera, už večer, jsem sem seknul delší, možná nudný text týčící se vlastností „mlčící občiny- nebo jak podle pana Ktosi iného tu „masu hlupců slušněji, při jisté i úctě k té, nazvat.
    V mém textu bylo připomenutí mechanismu jak s ní dejme tomu globalisté „šachují“, že tedy využívají tu a tu techniku (O NÍŽ VELMI DOBŘE VÍ a hovoří Pan dnešní host.
    Preferují a protlačují… ne příliš (radši míň) inteligencí obdařené „ambiciózňáky/ňačky… kteří jsa OMEZENÍ, v podstatě bez znalosti, bez chápání kontextu, slibují řešení „bezvadná“ skupinám „na zakázku“.
    … A „blbci jim na ty vidličky nabíhají… (Ano… a když se napíchnou, tedy svěří těmto sebe, energii, „svolnost“ svou, ti oni, v podstatě v reálném čase obratem „zdrhnou“. (S majetkem, s hlasy, s nadějí taky)
    Zdrhnou aby vytvořili SLEPENCE, zafinancovali si „PR“ a to jim dodá další, většinou mladší a více „sexi“ŠAŠKY – modely. Modely „diferentní“ nebo „indiferentní“, jež ovšem definuje (tak je to jednoduché) jako u motorkáře z Pražského paláce Hradu konstantní detekovatelná VLEZDOŘIŤISTIKA. (ať je to tam, nebo tam, že ano soudruhu „SSM“ rozvědčíku, s vždycky tahem na bránu a úchylkou ode pásma obyčejných občanů).
    STOP.
    … dnes se tu dál nebudu, že slova a myšlenky hosta jsou téhož plná, s pohledy na problém už více „vysopťovat“.
    (Stačí to o čem vedli řeč Martina s perfektním hostem… hostem jenž má hlavu kde je potřeba— též aby byl pro lidi domácí po ruce (na blízku) pořádný „řemesník“ a také chleba.
    (Nemám chuť mít pekaře bachaře, šmelináře a natož mafiána, ani poskytovat vezdejší kraj šméčkům „grátis“ jako „cvičiště“… HOWGH.

  7. Petře Bystroni,
    rád bych slyšel od vás, jakožto německého politika, jaký v Německu názor na teorii, že celý ten Rusko-Ukrajinský konflikt je jen důsledkem nasledujicí americké doktriny (cituji George Friedmana): „prvotním zájmem USA, pro který jsme vedli války – prvou, druhou i studenou – je vztah mezi Německem a Ruskem. Protože jejich jednota je pro nás jedinou hrozbou. Proto se musíme ujistit, že k takovému spojení nedojde“

    1. Neni tohle ten hlavní důvod, proč se nejen bojuje na Ukrajině, ale také proč „kdosi“ vyhodil do vzduchu Nord Stream nebo proč stále fungují ty „migrantovody“ do Evropy?

      1. … a jinde Friedman řiká: …. Pro USA je to pravěká obava z německého kapitálu a technologií. V kombinaci s ruskými přírodními zdroji a levnou pracovní sílou je to jediná pekelná kombinace, která po staletí straší USA ….

      1. že tady šlo především o destrukci jakýchkoliv pozitivních vazeb mezi Ruskem a Evropou a prohloubení závislosti Evropy na USA?

    2. NordStream by na jedné straně potvrzoval Váš názor. Nejenže jej Američané vyhodili do vzduchu, ale je s podivem, že žádný „investigativní“ novinář se nikdy neptal na žádné souvislosti s tímto zločinem. Asi „investigativci“ došli s koncem kapitalismu. Nebo to má příčiny zcela jiné…

      Jenže na druhé straně si válkou s Ruskem na Ukrjaině Američané zavařili možná ještě víc spojením Ruska s Čínou, Indií a dalšími státy. A ti mohou být jednak nevyzpytatelnější než Němci, a zároveň jsou na nich US do značné míry – zejm. na Číně – hodně závislí. A to by zase ukazovalo na nekonečnou hloupost Američanů, což se mi moc nezdá (umím si pro jisté představitele US zahraniční politiky představit různá označení, ale hlupák mezi nimi není).

      1. Když ono je jednodušší, než investigovat, amplifikovat plánované „úniky“ z tajných služeb. Skutečných investigativců je jako šafránu, každý si rozmyslí, jestli chce dožít jako Assange či Snowden.
        A stran „zavaření“. CIA neplánuje jen na roky a jen první plány. Ještě uvidíme, jak ta šlamastyka skončí. Ne, že by se to nemohlo vyvíjet lépe, ale není to tak zlé. Rusko krvácí, vazby s Evropou jsou zpřetrhané, vazalové poslušně drží hubu a krok, odvádí kontribuce a Čína si taky nevyskakuje. „Závislost“ na Číně se zmenšuje, klíčový průmysl se vrací do SSA, embarga na špičkové technologie utužují.

  8. Rusko – Ukrajinská válka se nedá srovnávat s válkami USA proti Jugoslávii, Iráku, Libyi, Afghánistánu, Sýrii.
    Ve skutečnosti je to totiž válka KoZa proti Rusku, ke které bylo vyprovokováno.
    Rusko nezačalo válku pod nějakou vylhanou záminkou jako to bylo v případě válečných choutek USA.

    1. Stejně tak je zjevné, že Rusko se snaží ohrožovat a „naštvat“ obyvatelstvo válkou dotčené jen do nezbytně nutné míry, zatímco Západ to bere hlava nehlava.

      Ale tady šlo o přirovnání, že US se vměšují do vnitřních záležitostí a napadají cizí samostatné státy nějakých 70 let „jak na běžícím páse“, takže každý, kdo se dnes pohoršuje nad ruskou agresí proti Ukrajině aniž by se stejnu měrou a stejnými prostředky v minulosti pohoršoval nad americkou agresí v jiných částech této plenty, je jen pokrytecký lhář, pozér a lidská skvrna.

  9. „Problémem nejsou primárně uprchlíci, ale miliardové pobídky německého státu, který tvoří kolem migrace azylový průmysl“

    -stále strelba mimo terč !!!
    SKUTOČNÝM problémom je iba JEDEN fakt – totálna debilita ovčanov, voličov. Všetky tie ostatné „problémy“ sú iba rečičky k pivu.
    Pokiaľ v demokracii sa ovčania chovajú ako slepé ovce, a stále si volia za svojho baču tyrana a gaunera – tak budú trpieť na veky , až do úplného ovládnutia svojej vlasti moslimami.

    1. Ergo kladívko, máme vítat a přijmout islám, který všechno to ďáblovo sémě smete? Zajimavý nápad 🙂 🙂

        1. „až do úplného ovládnutia svojej vlasti moslimami“ je nahravka na smeč. Když to tim ovladnutim muslimy skonči, tak proc to nepodpořit? 🙂 🙂

          1. Na celou situaci se dají tvořit příběhy podporující tu i tu stranu. Sebevětší expert nemůže nikdy ( pokud by nebyl ) u konkrétních událostí přímo svědkem. Manipulují všichni a je to takový „sport“ jak pro Fialovu vládu tak i pro pana Bystroně. Propaganda funguje jak v Rusku v EU tak USA zkrátka všude. Jsou to zajímavé názory a často i logické nicméně logické názory má i druhá strana a jsou pro mě důvěryhodné

            stejně jako Fiala, SPD nebo ANO. Na mě nemají vliv žádné takovéto rozhovory rád je občas poslouchám jelikož je úplně jisté, že problém je lidech a lidském uvažování je to problém lidských vlastností a nikdo nevymyslí jak to ve skutečnosti je nebo bude. Pokud by se k obrovské moci a vlivu čistě teoreticky dostal pan Bystroň ( zdědil nadnárodní koncern, stal se premiérem Británie nebo prezidentem USA ) stal by se úplně stejným, které nyní kritizuje lidé se v takových funkcích zkrátka změní a to platí pro každého. Buď se situace nějakým zázrakem změní nebo holt přijde celosvětový konflikt občanské války a bude se muset vše restartovat. Já bych dokázal také vše zkritizovat je to nesmírně jednoduché. Opravdová svoboda se ukrývá ve vlastním nitru a nemá na ni vnější svět
            žádný vliv. Nedá se najít jeden viník a i kdyby tak ho nezměníte.

    2. To věděl už Komenský, že cesta je ve vzdělávání všech lidí, a ne jen „elit“.

      Dnešni věrchuška to ovšem ví taky — proč by jinak doslova likvidovala školství?

  10. Moc nechápu, proč paní Martina tak nasazuje na WerteUnion. Je to standardní pravicová strana, která logicky hodnotí AfD jako „v určitých ohledech“ levicovou. A je to jediná strana, která by šla s AfD do koalice. Ano, problém je, že je to strana intelektuálů, která těžko zaujme široké masy, takže se zřejmě nedostane do parlamentu. To ovšem není žádný důvod k radosti. Kdyby tyto dvě strany dokázaly společně aspoň trochu ovlivnit politiku v tom, v čem se shodnou, tj. v migraci a grýndýlu, byl by to nesporný úspěch.

  11. To jste se tedy, paní Martino hezky „POCHLAPILA“, DRUHÝ DÍL za hodinu po první..
    Díky..

    1. Problém nejsou primárně připrchlíci, dokonce ani peníze, které zhaftnou ziskovky, obojí je jen nástrojem, průvodním jevem. Primární problém je systém, který tajně a zákeřně ovládá „demogracii“ a zneužívá ji proti skutečným zájmům společnosti, ve prospěch zájmů cizích. Ten primární problém má jméno CIA (a ano, CIA je také jen nástrojem – globálního imperialismu – ale nástrojem klíčovým).
      Ovšem důsledkem těch průvodních jevů bude, že po překročení bodu zlomu se (machometánští) připrchlíci stanou ještě primárnějším problémem.

      Jinak, já mezi rusáky (bez uvozovek) nikdy moc nerozlišoval. Prašť jako uhoď. Jedni vozili peníze do Varů a utráceli za broušené sklo, druzí zachraňovali naše stavebnictví. Ti první nám po léta spolehlivě a relativně levně dodávali suroviny, ti druzí nás zásobovali aspoň relativně levnými a pracovitými pracovními sílami. To až teď se to hodně diferencovalo, když někteří okrajoví rusáci se k nám nakvartýrovali a fialový hnus nás nestydatě okrádá a za naše prachy je tu živí.

        1. Já s tim mám také problém. Jinde to nedělá, takže to není prohlížečem, ale serverem. Martina to má blbě naprogramované, asi šetřila na špatném mistě ….

      1. Problémo nie je CIA. CIA je iba DôSLEDOK hlavného problému :
        SKUTOČNÝM problémom je iba JEDEN fakt – totálna debilita ovčanov, voličov. Všetky tie ostatné „problémy“ sú iba rečičky k pivu.
        Priemerne múdri ovčania by nedovolili ani CIA, a hlavne „svojim“ politikom páchať genocídu svojho národa.
        NAČO je demokracia a voľby – ak si ovce stále volia zločincov ???

      2. „Primární problém je systém, který tajně a zákeřně ovládá „demogracii“

        Ne. Tím ovládaným je systémem (tedy demokracie) a ovládají jej lidi, organizované skupiny (jako třeba ta vaše CIA – ale za ní budou zase jiné skupiny). Ovšem to je právě slabina demokracie, že je tak strašně náchylná k tomu nechat se ovládnout. Jako je ve společnosti průměrné IQ 100, tak i průměrný volič má IQ 100. A takové lidi, zvlášť dokud se mají relativně dobře a o okolí se moc nezajímají, je velmi snadné ovlivnit propagandou, uplácením, zastrašováním a veselými obrázky v naší vaší televizi.
        Na druhou stranu se dá říct, že ty skupiny v pozadí vytvořily jiný, mocnější systém (můžeme ho nazvat třeba oligokracií), pak už je ale třeba na plnou hubu říct, že nežijeme v demokracii, ale v (doplnit podle vlastního vkusu).

        1. No však to říkám, opakovaně, na plnou hubu – žádná demokracie tu není (a nejspíš nikdy nebyla). Vládne tu globální oligarchie, u nás navíc koloniálním způsobem. Tady nevládne nikdo, je tu jen koloniální správa. Demokracie je nám předstírána, imitována, stejně tak právní stát. Suverenita není ani předstírána.
          Ovšem, ani slabiny demokracie neznamenají, že bychom o ni neměli usilovat. Vrátit suverenitu „lidu“, obnovit suverenitu státu, redefinovat základní zákon a vynutit právní stát. Nezbytné je zcela zrušit tajné služby. Není možné, aby nějaká součást statu nebyla kontrolovatelná a neskládala účty „lidu“. Lékem na slabinu lobistických zájmů musi být maximální transparentnost.
          Jinak byste musel říct, jak jinak lépe to zařídit.

          1. Všetko je INAK !
            DEMOKRACIA nehovorí o tom, AKÝ STAV bude mať spoločnosť.
            DEMOKRACIA hovorí o tom že ovce si slobodne môžu ZVOLIŤ vo voľbach AKÝKOĽVEK systém.
            A dnes máme demokraticky zvolenú KURVÁREŇ. Voliči rozhodli demokraticky.

            Za výsledok volieb nezodpovedá akási demokracia, ale VOLIČI.

          2. Demokracie tu zjevně je. Problémem u nás, zatím, není nedostatek demokracie. Ale demokracie má přesně takovou úroveň, jakou má většina voličů. A proto má každá demokratické země přesně takovou vládu, jakou si zaslouží.

            A já bych neřekl, že to je tím, že jsou lidé hloupí. Jen prostě nemají čas na to, aby ke každému tvrzení hledali protiargument a hodiny a hodiny pátrali, co jim zase média nalhala. Fialový hnus volili i lidé inteligentní, kteří jsou ve svém oboru skutečnými profesionály a označil bych je naopak za lidi znalé a velmi chytré. Jenomže přijedou ve 20 hodin domů z práce (někteří z voličů pětidemolice totiž dokonce pracují = vytvářejí či udržují nějaké hodnoty), uloží tak maximálně děcka do postele, vyčerpaní padnou do křesla a podvědomě zkonzumují lži a polopravdy, které do nich média pod tlakem hustí. O víkendu jsou rádi, že zvládnou dojet na nákup, trochu se věnovat dětem a nezbytné údržbě baráku, o dovolené si zajedou propláchnout mozek na sjezdovku nebo v létě odfrknout na pláž, samozřejmě s bookem, protože si ten týden dovolené nedokázali nadělat ze sta procent a zaručeně nějaký trouba měl potřebu tím více „myslet“, čím méně toho ví… A v pondělí ráno zase honem do dopravní zácpy tvořit hodnoty. Těžko takovému člověku vyčítat, že se moc neorientuje v osobnostech politiků a neřeší, v čem kdo lže a podvádí…

          3. Romane, já se tu nechci úplně moc rozepisovat, tak jenom krátce – kdyby tu byla demokracie, vláda by dělala věci v zájmu lidí, které reprezentuje, nikoli jejich loutkovodičů. Ptala by se lidí na názor a chovala se podle toho. Nebojovala by proti svobodě slova, nebudovala by volební systém, ve kterém lidé nemají koho volit, nepoužívala by hrubou propagandu k manipulaci. Nepřipustila, aby nad zájmy a volbami lidí byla mediokracie, soudcokracie a mezinárodní smlouvy.

            Ani myšlenka, že by „všichni“ lidé byli hloupí, není z mého repertoáru. Souhlasím, že většina lidí má svých starostí dost a říkám, že se špatně rozhodují kvůli špatné informovanosti a pod vlivem propagandy.

Napsat komentář