Zpět

Intenzivní nepokoje ve Spojených státech jsou přímým pokračováním koronavirové krize

Text 22.6.202040 min Přehrát

Václav Cílek v rozhovoru mimo jiné říká:

  • V minulosti, třeba po morových ranách, se vždy hledal viník, který za to může.
  • Jeden indián mi řekl: Kdybys byl dvě stě let otrokem, a pak by tě odírali američtí kapitalisti, taky bys byl divnej.“
  • Intenzivní nepokoje v Americe jsou přímým pokračováním koronavirové krize.
  • Začneme platit psychologickou cenu za koronavirus.
  • Zejména v černošských čtvrtích se projevuje selektivní ničení asijských obchodů. To se při černošských nepokojích děje prakticky vždycky, že se více ničí obchody pracovitých Asiatů.
  • Neodepisujme Ameriku. Bude zase na špici. Možná ne jako celkem – a v rámci Ameriky se možná najdou uskupení, která nabídnou nejlepší řešení pro budoucnost.
  • V okamžiku, kdy jeden destruktivní pocit zažehává další destruktivní pocit, rozšiřuje se propast ve společnosti.
  • Pravděpodobně dojde k politickým bouřím. Podstatné je ale neprotestovat jen proti něčemu, ale současně něco navrhovat.
Všechny příspěvky s Václav Cílek

Diskuze:

  1. Nechápu jak může být dělán rozhovor s člověkem, který absolutně nic neví o současné problematice nepokojů, kdo je podporuje a rozdmýchává. Naopak tzv. viditelné menšiny jsou upřednostňovány a protěžovány. Pan Stanislav Novotný by byl více kompetentní osoba hovořit o této současné problematice. Taktéž pan Cílek neví absolutně nic o  otroctví v Kanadě. Mluví o otroctví v Kanadě jako by dosahovalo množství amerického jihu. Nesmysly o zimě. Kanada žádné otroky téměř neměla a nikdy se nedováželi otroci do Kanady. Pouze malé množství bylo propašováno z amer. jihu nebo z karibských ostrovů. Celkem za celou dobu otrocké éry od r. 1671 až do r. 1834, když bylo otroctví zrušeno bylo v Kanadě 4,200 otroků z toho byla pouze 1/3 černých a 2/3 původních obyvatel tedy Indiánů soustředěných v Nové Francii, tj. ve východních provinciích Kanady až po franc. Quebec. Souhlasím s tím, že nepokoje nejsou pokračováním korona viru, ale zneužitím situace. Tato problematika je od 60. let stále připomínána a rozdmýchávána. Nejde o žádný post traumatický stres od r. 1834? Prosím příště si zvete odborníky, kteří o daném tématu něco vědí a ne diletanty.

  2. Kamile Jenýre, právě jste napadl největšího myslitele lidstva v historii, nositele Nobelovy ceny, F.A.Hayka. Víte to ? 5 let trvalo příslušnému výboru, než jeho členové pochopili zhruba co jim přeložil.

    Předložil jim teorii TOHO JEDNOHO z čeho všechno pochází a  co lidstvo neustále do té doby hledalo, tedy teorii spontánního řádu. Je-li Bůh, je to jeho nástroj, není-li je to úplně jedno, ono to tak funguje…Dzp.

  3. Ajta, pomatený Dzp. Janyška s pomatenou neboť vševysvětlující Dzp. kompozitivní teorií pronikl i na tyto druhdy požehnané stránky? Ty vole…Dzp

  4. Ameriku neodepisuji, ale až přestane být světovým drábem, tak se mi MOCNĚ uleví…Ta hegemonie se Amíkům vrazila do hlavy a už to přesahuje všechny meze.
    1000 vojenských základen na celé zeměkouli jim nestačí, tak si chtěli pořídit ještě 1001 na Krymu?
    Fuj tajbl!!!

  5. Pane Dury, ano, je to tak. Jenže náboženští fanatici jsou v základu sorta stejná jako rudí socialisté. To oni například drží společně nad vodou socialistickou EU… Dzp.
    ———————————————————————
    Je doslova špičkovou trapností, že Církev svatá, pod vlivem inspirace socialismem na přelomu 19. a 20. století a strachem před útěkem svých oveček od ní, přijala tuhle pitomost, která nemá obdoby, v roce 1931 a poté potvrdila v roce 1937, do své doktríny. Dopustila se pro mne, věřícího v Boha 50 na 50, superhříhu, když pohrdá Božím dílem. Kdyby to tak Bůh chtěl, udělal by to tak.

    Důkaz zařazení křesťanů mezi socialisty se nabízí v případě největším a nejviditelnějším. Každý vidí, že socialistickou, tedy příkaznickou, EU drží nad vodou společně právě rudí a černí socialisté, kterých dobroserství, tedy neomarxismus, nezná mezí… Dzp.

  6. Já dost pochybuji, že by se v USA do děti hustil neomarxismus… On je to podle mne z části humbuk, některá media prostě věnují bizarním okrajovym ytematum nadměrnou pozornost… A nakonec z toho vznik e problém či pseudoproblemKromě toho tam hraje velkou roli náboženství, kdo nechodí do kostela (nebo synagogy) lhostejno které denominace je out… A názory církevních autorit jsou většinou konzervativní. Mm

  7. Nejsou přímým pokračováním coronavidoré krize. Jsou důsledkem neplatného a doslova zavádějícího vzdělávání nových genercí ve věcech principů, na kterých vyrostl a stojí lidský svět. Neomarxistické školské systémy světa lidem doslova nutí představu, že to oni řídí lidský svět že jsou za něho zodpovědní.

    To však pravda není. Lidský světě vyrostl a stojí na principech právě opačných a nedá se s tím nic dělat. Jeho vývoj táhne civilizace, tedy vyšší a vyšší individualizace as subjektivizace jednotklivců z účinků z obchodu a jimi jejich neřízenou a nekkoordinovanou aktivitou vagenerovaný spontánní řád lidské interakce a lidského světa. Kde by na tat mohutný úkol vzali ineteligenci a rozum, vždyž ony jsou produkty prosecu téhož.
    —————————————————————————-
    CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

    Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

    Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

    Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

    Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

    Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

    Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

Napsat komentář k „Kamil JenýrZrušit odpověď